سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دانشی را پنهان کند، گویی نادان است . [امام علی علیه السلام]
 

 

 

موسسه (کانون) فرهنگی هنری قرآن و عترت حسن آباد جرقویه علیا

بنام خدا

بحمد الله و با الطاف خداوند متعال طبق روال سالهای گذشته چهارمین سلسله مباحث گفتمان دینی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور پرشور اعضای جوان وعلاقمند در شبهای ماه مبارک رمضان در محل موسسه فرهنگی هنری قرآن وعترت برگزار میشود وتا کنون کارشناسان حوزه ودانشگاه آقایان  شیخ عباس صادقی ، شیخ مسعود صادقی وشیخ روح الله جمشیدی مباحثی را در خصوص موضوعات معارف اسلامی ، فلسفه اسلامی ، نقد آرائ وهابیت وخطبه های نهج البلاغه امام امیر المومنین ع ارائه نمودند وانشا الله مباحث دیگری را نیز در شبهای آینده استفاده خواهد شد .

گفتمان دینی مرداد ماه 1390

ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/5/31 ::: ساعت 7:45 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    اردوی سیاحتی زیارتی نایین جهت اعضای موسسه فرهنگی هنری قرآن وعترت در تاریخ 19 مرداد ماه 1390 مطابق با شب دهم ماه مبارک رمضان از ساعت 5 عصر لغایت 12 برگزار گردید وشرکت کنندگان علاوه برصرف افطاری وزیارت امام زاده نایین از استخر شنای این شهر نیز استفاده نمودند.

    اردوی نایین مردادماه 1390

    اردوی نایین مردادماه 1390

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/5/31 ::: ساعت 7:12 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    کنار بسترم از اشک ، دیده تر نکنید/ یتیم آمده اینجا ، پدر پدر نکنید/ اگر که بال و پر کودکان کوفه شکست / شما چو مرغ، سر به زیر پر نکنید / از آن خرابه که شبها گذرگه من بود / بدون سفره ی خرما و نان، گذر نکنید / به پیرمرد جذامی سلام من ببرید / ولی ز قتل من او را دگر خبر نکنید / ز کوچه ای که گرفتند راه مادرتان / تمام عمر شما هم چو من گذر نکنید...

    شهادت حضرت امام علی ع را به شما بازدید کننده محترم تسلیت عرض می نماییم .

     موسسه فرهنگی هنری قرآن وعترت حسن آباد  


    در شبهای لیالی قدر از تمامی شما شب زنده داران عزیز التماس دعا داریم





  • کلمات کلیدی :

  • ::: دوشنبه 90/5/31 ::: ساعت 6:51 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    با سلام خدمت همه دوستان

    با توجه به برگزاری مسابقات ورزشی اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد  در 6 ماهه دوم سال جاری،

     کانونهایی که در رشته های:

     "فوتسال، مینی فوتسال، تنیس روی میز، شنا، ورزشهای رزمی، و تیراندازی"

    توانمندی دارند، حداکثر تا پایان مردادماه  به مسئول منطقه خود ( آقای حسن صادقی ) اعلام نمایندتا پس از جمع بندی به دبیر خانه ارسال نمایند

     





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 90/5/25 ::: ساعت 6:37 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم

                                                                      ان هذالقرآن یهدی للتی هی اقوم

    به اطلاع کلیه ثبت نام کنندگان در دوره چهارم کلاسهای مفاهیم قران کد1001 می رساند این کلاسها بصورت متمرکز در روزهای شنبه ، دوشنبه  وچهار شنبه هر هفته از مورخ 19/4/1390به مدت سه ماه درساعات 6الی 30/7عصردر محل موسسه فرهنگی هنری قران وعترت حسن آباد برگزار می گردد.ضمنا منبع تدریس کتاب مفاهیم قران جلد 1الی 6نویسنده آقای مسعود وکیل می باشد.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 90/5/20 ::: ساعت 6:2 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    کوله بارم بر دوش، سفری باید رفت، سفری بی همراه، گم شدن تا ته تنهایی محض، یار تنهایی من با من گفت: هر کجا لرزیدی، از سفرترسیدی، تو بگو، از ته دل من خدا را دارم... شاید این چند سحر فرصت آخر باشد که به مقصد برسیم!





  • کلمات کلیدی :

  • ::: پنج شنبه 90/5/20 ::: ساعت 5:55 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    بسم الله الرحمن الرحیم

    برگزاری چهارمین سلسله مباحث گفتمان دینی

    ویژه شبهای ماه مبارک رمضان 1390

    با حضور کارشناسان محترم حوزه ودانشگاه

    مکان : موسسه فرهنگی هنری قرآن وعترت

    شرکت برای عموم آزاد است





  • کلمات کلیدی :

  • ::: سه شنبه 90/5/11 ::: ساعت 11:7 صبح :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    خطبه پیامبر(ص) در روز آخر شعبان

    سلمان فارسى رحمه الله فرمود: «خطبنا رسول الله صلى الله علیه و آله فى آخر یوم من شعبان، فقال یا ایها الناس قد اظلکم شهر عظیم مبارک، شهر فیه لیلة خیر من الف شهر، جعل الله صیامه فریضة و قیام لیله تطوعا، من تقرب فیه بنافلة من الخیر کان کمن ادى فریضة فیما سواه، و هو شهر الصبر، و الصبر ثوابه، الجنه، و شهر المواسات و شهر یزاد فى رزق المؤمن، و شهر اوله رحمة،و اوسطه مغفرة، و آخره عتق من النار، و هو للمؤمن غنم و للمنافق غرم‏» (1)

    ماه رمضان براى مؤمن سود و براى منافق خسران است

    حضرت سلمان فرمود: در روز آخر شعبان پیامبر(صلى الله علیه و آله) براى ما خطبه‏اى در فضیلت ماه رمضان قرائت فرمود: و در خطاب خویش به ما فرمود: اى مردم براستى سایه افکنده بر سر شما ماه بزرگ مبارکى، ماهى که در او شبى است که از هزار ماه بهتر است، که خداوند روزه‏اش را فرض و واجب نموده، و به پا داشتن عبادات شبش را به طور استحباب مقرر فرموده است، کسى که تقرب بجوید به خداوند،به انجام نافله خیرى، مثل آن است که در غیر ماه رمضان فریضه‏اى انجام داده باشد، و این ماه ماه صبر است، و صبر هم اجر و ثوابش بهشت است.

    و ماه روزه، ماه مواسات و برابرى است، و ماهى است، که رزق مؤمن در او زیاد مى‏گردد، و ماهى است که اولش رحمت و وسطش مغفرت و آمرزش، و آخرش آزادى از آتش جهنم است، و این ماه براى مؤمن بهره و منفعت است، و براى منافق خسارت و ضرر.

    پى‏نوشت:

    1- مستدرک الوسائل مرحوم نورى نقل از وقایع الایام، ص 436.

    روزه، درمان بیماریهاى روح و جسم صفحه 69

    سید حسین موسوى راد لاهیجى





  • کلمات کلیدی :

  • ::: شنبه 90/5/8 ::: ساعت 5:25 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    دعایی که امام زمان (ع) در ایام گرفتاری‌ها به ما یاد دادحضرت حجت (عج)، دعایی را به مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری یاد دادند تا در ایام گرفتاری‌های زندگی خوانده شود.



    به گزارش آینده روشن، امام جمعه موقت تهران، شب گذشته طی سخنانی در جمع مردم گلپایگان با اشاره به نقش مهم توکل بر خدا در حل مشکلات زندگی انسان اظهار داشت: مرحوم آیت الله سید مرتضی کشمیری از عرفای به نامی است که بزرگان او را قبول داشته و کراماتی از او نقل کرده اند؛ ایشان از وجود نازنین امام زمان یک دعایی را شنیده و نقل می‌کند که حضرت به من فرمودند؛ هر وقت به بن‌بست رسیدی این دعا را بخوان : «یا مَن إذا تضایقتِ الأمورُ فَتحَ لها باباً لم تَذهَب الیه الأوهامُ صَلِّ على محمد و آل محمد و افتح لأموریَ المتضایقةِ باباً لم یَذهَب الیه وَهمٌ یا ارحم الراحمین».

    وی اضافه کرد: در این دعا بر خداوند عرضه می‌داریم: « ای خدایی که وقتی حلقه‌های بلا به هم گره می‌خورد و انسان را در فشار قرار می‌دهد ؛ در این زمان دری را به روی بندگان باز می‌کند که فکر و وهم بشر هم به آن جا نمی رسید. خدایا صلوات خود را بر محمد و آل محمد نازل فرما و مرا که در بن بست گیر کرده ام، تو خودت راهی برایم باز کن که به عقل من نمی رسد».

    * همواره خدا باور باشیم

    حجت الاسلام و المسلمین صدیقی همچنین با بیان این که روش تربیتی قرآن بر این محور است که همه موجودات را از خدا می‌داند و تاکید می‌کند که هیچ چیزی در عالم نیست که وجودش از خودش باشد، ابراز داشت: خلق خداوند هم دم به دم است به این معنی که مخلوق وجود مستقل ندارد؛ خداوند خودش می‌فرماید که شما انسان‌ها فقیر هستید و در ذات و هویت خود نیز این فقر را دارید، بنابر این همه چیز ما از آن خداست.

    وی با اشاره به این که پروردگار متعال در این نظام آفرینش تمام موجودات را به هم پیوند داده است، گفت: انسان به اذن خدا نورانیت می‌گیرد و به یک عالم و مرجع تقلید و یک انسان محبوب در نزد مخلوقات تبدیل می‌شود.

    وی خاطر نشان کرد: نظام علت و معلول ما را محدود می‌کند، اما قدرت خداوند را هیچ چیز نمی تواند محدود می‌کند، چرا که دست خدا بالای همه دست‌هاست.

    امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر این که از شر وسواس‌ها و خناس‌ها همواره باید به خدا پناه برد، اظهار داشت: جوانان عزیز و متدین هشیار باشید و بدانید که ما در برابر گناه و نفس امّاره خطرناک خویش، همیشه باید به خدا پناه ببریم و از او مدد بخواهیم که ما در همه حال صراط مستقیم قرار دهد.

    وی بیان داشت: باید از شر آن‌هایی که در فکر و تمایلات جوان‌ها تحریک شهوات می‌کنند و با کارهای خود ایجاد هیجانات معصیت آلود می‌کنند و نیز سحر کننده‌ها و جادوگر‌ها و منحرفین به خدا پناه ببریم.

    حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: زنانی که با آرایش‌های بزک کرده خود، نفاسات فی العقد هستند، باید از این‌ها هم به خدا پناه برد.

    سخنران این مراسم با بیان این که حتی در انجام عبادات هم باید به خدا پناه برد، گفت: وقتی قرآن می‌خوانید به خدا پناه ببرید و از این قرآن خواندن‌ها مغرور نشوید، تا گرفتار اوهام و عجب و ریا و سو برداشت‌ها از قرآن نشوید.

    وی یادآور شد: باید آگاه باشیم که در نماز هم شیطان دست از تلاش خود برای منحرف کردن ما بر نمی دارد و به همین خاطر است که ما نماز خود را با «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» آغاز می‌کنیم.

    * انقلابی بودن مغرورمان نکند

    این استاد اخلاق حوزه همچنین تصریح کرد: انقلابی بودن، بسیجی بودن و روحانی بودن نیز نباید ما را فریب دهد چرا که شیطان در همه حال در کمین است و ما باید به خدا پناه ببریم.

    حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: اثر پناه بردن به خدا این است که شیطان بر کسانی که خداباور هستند و به او ایمان و عقیده پیدا کرده و کار را به او واگذار نموده اند، تسلط پیدا نمی کند؛ در حقیقت شیاطین بر کسانی که به خدا اتکا ندارند نفوذ کرده و بر آن‌ها مسلط می‌شود، اما کسانی که اهل توکل هستند از نفوذ شیطان در امان هستند.

    امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به این که تقوا کلید درهای بسته است، ابراز داشت: تقوا باعث می‌شود خداوند متعال روزی ما را عنایت فرموده و ما را بی نیاز از خلق قرار دهد.

    وی افزود: حالا که ما توکل کردیم باید در پیشگاه احدیت انابه نموده و بیچارگی و فقر خود را به خدا اعلام نماییم.





  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/5/5 ::: ساعت 12:18 عصر :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر

    بنام خدا

     با توفیق خداوند متعال ، اردوی زیارتی سیاحتی شهرضا ( شاهرضا ) وامامزاده شاهزاده علی اکبر از طرف موسسه فرهنگی هنری قرآن وعترت حسن اباد در روز چهارشنبه به تاریخ 31 شهریور ماه  1390 با حضور 40 نفر از دانش آموزان مقطع ابتدایی بمدت یک روزبرگزار گردید

    اردوی شهرضا تیرماه 1390 

    ادامه مطلب...



  • کلمات کلیدی :

  • ::: چهارشنبه 90/5/5 ::: ساعت 9:36 صبح :::   توسط حسن صادقی 
    نظرات شما: نظر
       1   2      >